Volvo Ocean Race 2005/2006 - Team ABN AMRO

Varen

De Volvo Ocean Race volgt de traditionele route van de vroegere klippers, die met de heersende passaatwinden mee rond de wereld zeilden. De teams in de race hebben meer dan 30.000 zeemijl afgelegd tijdens negen oceaan-etappes. Daarnaast zijn er havenraces gehouden in zeven etappeplaatsen.

ABN AMRO’s deelname aan de Volvo Ocean Race is een van de grootste sportsponsorcampagnes in de Nederlandse geschiedenis. Het TEAM is meer dan 16 maanden bezig geweest met het ontwikkelen, het testen en het bouwen van de twee boten. Ze zijn met zorg op stapel gezet door wereldvermaarde scheepsbouwers met gebruik van de beste technologie op de markt. Naast oceaanzeilervaringen hebben natuurkundige en luchtvaartkundige principes een rol gespeeld bij het ontwerp van deze bijzonder innovatieve en hopelijk snelste monohulls. Twee boten, één team, één missie, één doel...

Boot

Tijdens de Volvo Ocean Race wisselden twee paviljoens elkaar af tussen alle havenplaatsen, als thuisbasis voor TEAM ABN AMRO. Deze ontmoetingsplaats voor klanten, medewerkers, het team en een ruimer publiek was voorzien van een omvangrijke hoeveelheid presentatietechniek. Hugo Janzen Audiovisuele Projecten verzorgde hiervoor de projectbegeleiding. Tevens realiseerden wij de showcontrol programmering met Medialon Manager voor eenvoudig en betrouwbaar bedieningsgemak.

  • www.abnamro.com/team
  • www.volvooceanrace.org
  • nl.wikipedia.org/wiki/Volvo_Ocean_Race
  • Script execution time: 0.002619 seconds.